Klachten

Klachten

Het leven kunnen leiden zoals u zich dat wenst of van huis uit gewend bent, dát is belangrijk. Wij willen dat graag met goede zorg mogelijk maken voor onze bewoners en cliënten. Kwaliteit van zorg ontstaat in de samenwerkingsrelatie tussen bewoner/cliënt, partner/mantelzorger, vrijwilliger en medewerker. Samen werken we aan een ‘Waardig Leven’.

Zorg is mensenwerk. Het kan dus gebeuren dat u en/of uw naasten vragen hebben of niet tevreden zijn over de manier waarop wij ons werk doen. Vertel ons dan wat u nodig heeft en waar uw behoeften liggen. Zo kunnen we er iets aan doen voor u.

 

Zo lossen we het op

U kunt dit altijd bespreken met de betrokken medewerker(s). Meestal helpt een gesprek met direct betrokkenen namelijk om uw klacht op te lossen. Ook een andere medewerker of de community coach kan u helpen om een goede oplossing te vinden. Komt u er samen toch niet uit? Dan kunt u de cliëntvertrouwenspersoon van Het Baken of de externe klachtencommissie Signalis inschakelen.

Onze pastor Roel Venderbos is cliëntvertrouwenspersoon en te bereiken via rvenderbos@zorgverlening-hetbaken.nl of 088 – 258 1000. Ga naar de website van Signalis voor de externe klachtencommissie.

 

Wet zorg en dwang

Heeft u specifieke vragen of klachten die betrekking hebben op de Wet zorg en dwang (Wzd) en de toepassing van onvrijwillige zorg? Dan kunt u terecht bij een onafhankelijke cliëntvertrouwenspersoon van het landelijk steunpunt (mede)zeggenschap (het LSR). Dit is Jeanet de Fluiter, te bereiken via j.defluiter@hetlsr.nl of 06 – 2139 3305.

Klik hier voor het klachtenformulier

Klik hier voor Signalis, externe klachtencommissie