Cliëntenraad (archief)
Hoe gaat het met de bewoners/cliënten van zorgverlening Het Baken? Bij alles wat wij doen stellen wij ons deze vraag. Of het nu gaat over de coronamaatregelen of de kwaliteit van de zorg, wij zijn er voor de bewoners. Als onafhankelijk orgaan geven wij de bewoners een stem!
Wat is de cliëntenraad?
Voor elke locatie van Het Baken zijn er cliëntenraadsleden die samen de centrale cliëntenraad vormen. Deze is aangesloten is bij het Netwerk Cliëntenraden in de Zorg (NCZ). De centrale cliëntenraad bestaat uit naasten van bewoners en cliënten en betrokken mensen uit de lokale gemeenschap. De leden behartigen de rechten en belangen van bewoners en cliënten en kijken mee over de schouder van de organisatie.
Wat doet de cliëntenraad?
De cliëntenraad denkt en praat mee over zorg en welzijn bij Het Baken. De leden verzamelen uw ervaringen en wensen, onder meer door aanwezig te zijn bij familieavonden en rondetafelgesprekken. De cliëntenraad vergadert over nieuwe ontwikkelingen, geeft feedback over geleverde zorg en denkt kritisch mee over besluiten van de organisatie. Denk hierbij aan de begroting en veranderingen in de zorg, maar ook aan verbouwingen, nieuwbouw, voeding, hygiëne en veiligheid. De leden geven daarover gevraagd én ongevraagd advies. De cliëntenraad kan ook zelf voorstellen voor verbeteringen doen aan de organisatie.
Ideeën voor de cliëntenraad?
Hebt u suggesties voor het verbeteren van zorg en welzijn binnen Het Baken? Dan horen wij dit graag. Met ieders inbreng komen we verder. De cliëntenraad is te bereiken via clientenraad@zorgverlening-hetbaken.nl of 088 - 258 1000.
Bent u enthousiast over het doel van de cliëntenraad?
Op dit moment hebben de ouderen uw hulp hard nodig voor de locaties Elburg, Nunspeet en Oldebroek. Kunt u 2 tot 4 uur per week missen? En wilt u in die tijd onze ouderen helpen? Wij zoeken enthousiaste cliëntenraadsleden.