Werken bij Help & contact

Klachten

Wij vinden het belangrijk dat u uw leven kunt leiden zoals u dat wenst of van huis uit gewend bent. Dat willen we mogelijk maken met goede zorg. Dit ontstaat in een samenwerkingsrelatie tussen u als cliënt, uw partner of mantelzorger en onze medewerkers en vrijwilligers. Samen werken we aan een ‘Waardig Leven’. Zorg is mensenwerk. Het kan dus zijn dat u vragen hebt. Of dat u niet tevreden bent over hoe wij ons werk doen. Vertel ons wat u nodig hebt. Zo kunnen we er iets aan doen voor u.

Praat met de betrokken medewerker

Heeft u een vraag of een klacht? U kunt dit altijd bespreken met de medewerker die uw onvrede heeft veroorzaakt. Mogelijk kunt u het probleem samen oplossen. Ook een andere medewerker of de community coach kan u helpen om een goede oplossing te vinden.

Komt u er samen toch niet uit? Of praat u liever met een onafhankelijke persoon? Dan zijn er diverse andere mogelijkheden:

Benader de cliëntvertrouwenspersoon
De cliëntvertrouwenspersoon van Het Baken kan u helpen, bijvoorbeeld als u moeite hebt om het gesprek aan te gaan met de veroorzaker. Of als u het gesprek wel hebt gevoerd, maar er samen niet bent uitgekomen. De cliëntvertrouwenspersoon behartigt de belangen van de cliënt. De cliëntvertrouwenspersoon helpt u met informatie, advies of ondersteuning bij het formuleren van de klacht en/of het voeren van het gesprek. Cliëntvertrouwenspersoon: Roel Venderbos. U kunt hem bereiken per e-mail (klacht@zorgverlening-hetbaken.nl) of telefonisch (088 - 258 10 25).

Benader de interne klachtenfunctionaris
De klachtenfunctionaris kunt u bereiken voor advies en informatie omtrent een klacht en het formuleren van een klacht. Daarnaast treedt de klachtenfunctionaris op vanuit een onafhankelijke en neutrale positie als bemiddelaar en gespreksleider in het gesprek tussen u en degene tegen wie u de klacht hebt gericht. Het doel is, om vanuit het herstel van vertrouwen samen tot een goede oplossing te komen. Anneke aan ’t Goor is de interne klachtenfunctionaris van Het Baken. U kunt haar bereiken per e-mail (klacht@zorgverlening-hetbaken.nl) of telefonisch (088 - 258 10 25).

Digitaal klachtenformulier
Heeft u liever dat er contact met u wordt opgenomen? Laat dan in het digitaal klachtenformulier uw gegevens achter en er wordt op werkdagen z.s.m. contact met u opgenomen.

Benader de externe cliëntvertrouwenspersoon Wet zorg en dwang

Heeft u een vraag in het kader van onvrijwillige zorg? Mag u iets niet, wat u wel wilt of moet u iets doen wat u niet wilt? Als u hierover in gesprek wilt, kunt u contact opnemen met Carina Kerkdijk de onafhankelijke cliëntvertrouwenspersoon vanuit Stemgever. Samen zorgt ze ervoor dat uw stem gehoord wordt. U kunt haar bereiken per e-mail (c.kerkdijk@stemgever.nl) of telefonisch (06 15 31 15 41).

Klik hier voor meer informatie over de wet zorg en dwang.

Meer informatie

Meer informatie over de klachtenprocedure vindt u in deze wegwijzer.

Cookie-instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!