Een rapportcijfer 8 van naasten en bewoners voor onze zorg!
27 mei 2024De hele maand februari heeft een onafhankelijk onderzoeksbureau Facit telefonische interviews gehouden onder vertegenwoordigers van bewoners die wonen binnen Het Baken (WLZ). Ook zijn er telefonische interviews gehouden onder revalidanten van Revalidatieafdeling De Waard die recent met ontslag zijn gegaan (GRZ). Het hele onderzoek was gericht op het ophalen van ervaringen met onze zorg en dienstverlening. De waarderingen uit het onderzoek zijn terug te vinden op Zorgkaartnederland.nl. Hieronder een samenvatting van een aantal resultaten van het onderzoek.
Gemiddelde cijfers WLZ
Zie het onderstaande plaatje met de gemiddelde cijfers van de ervaring van de respondenten met onze zorg. Dit leidt tot een gemiddeld cijfer van een 7.9, afgerond een 8:
Gemiddelde cijfer per zorglocatie
Zie het onderstaande plaatje met de gemiddelde cijfers over de ervaring van de respondenten met onze zorg per locatie. De cijfers liggen enorm dicht bij elkaar:
Complimenten aan de locaties
Naast cijfers werd er ook onderbouwing gevraagd voor de cijfers die de respondenten gaven. Dat resulteerde in prachtige uitspraken. Een greep uit de complimenten en ontwikkelpunten:
Hoenwaard
Veel complimenten over de zorgzame en liefdevolle zorg die er gegeven wordt. De communicatie en korte lijntjes worden op prijs gesteld. De respondenten geven terug dat rapportage en opvolging over hoe een bepaald voorval of ingezette interventie is afgelopen zou uitgebreider mogen.
De Voord
Veel complimenten over de aandacht en verzorging die gegeven wordt aan de bewoners. Personeel wordt omschreven als liefdevol, geduldig, hartelijk, vriendelijk. Het gebouw wordt als gedateerd ervaren, men is wel op de hoogte van de nieuwbouwplannen.
De Hullen
Veel complimenten van dankbare naasten. Respondenten ervaren dat er de tijd wordt genomen voor de bewoner en zijn naaste. Medewerkers zijn gastvrij en vriendelijk. De naasten zouden soms wel eerder op de hoogte gesteld willen worden bij bijvoorbeeld onrust, zodat ze hun naasten hierin zouden kunnen bijstaan.
Seewende
Ook hier veel tevreden naasten die zich welkom voelen. De betrokkenheid van medewerkers wordt erg op prijs gesteld. Medewerkers zijn attent en proberen het gezellig te maken. Het open deuren-beleid wordt wisselend ervaren.
Revalidatieafdeling De Waard
Hieronder het gemiddelde van de ervaringen van de respondenten met De Waard:
Wat wordt er met de resultaten gedaan?
Allereerst zijn we blij met de mooie waarderingen. De complimenten en ontwikkelpunten zijn besproken in het managementteam met de opdracht de resultaten mee terug te nemen naar de eigen teams. De genoemde ontwikkelpunten zijn geen verrassing en worden veelal al opgepakt binnen diverse commissies, teams en in gesprekken. De resterende punten zullen per locatie gedeeld en opgepakt worden.
Meer lezen?
Bent u nieuwsgierig naar het hele rapport? Mail dan naar Adviseur Kwaliteit Sylvia Siebert via ssiebert@zorgverlening-hetbaken.nl.
Over Zorgkaart Nederland
Zorgkaart Nederland is een initiatief van de Patiëntenfederatie Nederland. Het biedt een platform waar cliënten o.a. een waardering over zorgverleners kunnen plaatsen. Op deze manier kunnen toekomstige cliënten/bewoners en naasten bij hun keuze voor een woonzorginstelling op basis van deze verhalen een beeld krijgen van de kwaliteit van zorg. Bekijk www.zorgkaartnederland.nl eens en zoek onze locaties op.