Werken bij Help & contact

Kwaliteit

Het leven leiden zoals u zich dat wenst of van huis uit gewend bent, dat verstaan wij onder 'Waardig Leven'. Samen met onze bewoners en hun naasten werken we daaraan, ook als de mogelijkheden door toenemende ziekte of beperking worden begrensd. De ander (h)erkennen in wie hij/zij is en wederkerigheid helpen hier invulling aan te geven.

Wij verlenen zorg die zó goed is, dat wij onze eigen vader of moeder aan de medewerkers van Het Baken durven toevertrouwen. Zo staat het in onze visie en dat is de drijfveer om continu te werken aan kwaliteit. Kwaliteit van verpleeghuiszorg vraagt om compassievol omzien naar elkaar en om liefdevolle aandacht van professionals, vrijwilligers en mantelzorgers.

'Waardig Leven' mogelijk maken

Het kennen, herkennen en erkennen van de bewoner/cliënt is een voorwaarde voor 'Waardig Leven'. Dit vraagt om aandacht voor sfeer, kennis over de achtergrond en leefwereld van bewoners/cliënten, zorg rond het levenseinde, zingeving, cultuur en gedrag.

Onze medewerkers zijn ons belangrijkste 'instrument' in het bieden van goede zorg. Het Baken heeft deskundige, vakbekwame, respectvolle medewerkers nodig die liefdevol kunnen werken en begrenzen. We willen hen een uitdagende werk- en leeromgeving bieden. Ontwikkelen en groeien doen we ook in samenwerking met collega-instellingen. Zo wisselen we kennis, vaardigheden en ervaringen uit door bij elkaar in de keuken te kijken, consultatie, benchmarking en intervisie.

Het streven naar 'Waardig Leven' stelt ook eisen aan huisvesting, (zorg)technologie en domotica. Elementen die opgenomen zijn in onze meerjarenstrategie 2020-2025.

Riëtte van Heeswijk, manager

Kwaliteit van zorg wordt altijd gemaakt in de relatie tussen de zorgprofessional en de bewoner. Als medewerker kan jij elke dag het verschil maken en ervoor zorgen dat er sprake is van kwaliteit van zorg.

Beelden van Kwaliteit

Sinds 2016 werken we met Beelden van Kwaliteit. Deze manier van kwaliteitsonderzoek geeft zorgprofessionals, managers en bestuur inzicht in hoe het er concreet aan toegaat op een locatie of community waarvoor zij verantwoordelijk zijn. Observatoren kijken mee met de teams en beschrijven letterlijk hoe medewerkers omgaan met bewoners. Daarna gaan de teamleden met elkaar in gesprek. Wat gaat goed? Welke vragen hebben we? Wat kan anders? En welke ideeën hebben we? De teams gaan daar zelf mee aan de slag en geven zo dus zelf invulling aan groei en ontwikkeling.

Ons kwaliteitsbeleid

Compliance met wet- en regelgeving vraagt van ons om te voldoen aan het Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg van het Zorginstituut. De thema’s uit dit kader zijn geïntegreerd in onze KwaliteitsWijzer. In onderstaand filmpje laten we meer zien over deze KwaliteitsWijzer van Het Baken:

Om deze content te tonen moeten we cookies plaatsen. of bekijk het op www.youtube.com/embed/IGBXpiaoU6o

Transparantie is erg belangrijk. Intern maken we kwaliteit zichtbaar via Beelden van Kwaliteit. Naar buiten toe publiceren we jaarlijks het Kwaliteitsverslag. Sinds 2019 is dit Kwaliteitsverslag geïntegreerd in ons jaarverslag.

Reviews op Zorgkaart Nederland

Wilt u weten hoe anderen Zorgverlening Het Baken ervaren? Kijk dan op de website ZorgkaartNederland.nl. U kunt hier per locatie reviews lezen. Ook kunt u hier zelf uw beoordeling geven.

Cookie-instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!